Το έργο μου

Κουρουμπλής προς Αυγενάκη: «Το μεταφορικό ισοδύναμο θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΔΕ, ενώ αναζητούμε επικουρική χρηματοδότηση»

Ημερομηνία: 2/4/2018 12:00 πμ

Κουρουμπλής προς Αυγενάκη: «Το μεταφορικό ισοδύναμο θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΔΕ, ενώ αναζητούμε επικουρική χρηματοδότηση»

Στην κοινοβουλευτική παρέμβαση του Γραμματέα ΠΕ ΝΔ - Βουλευτή Ηρακλείου κ. Λ. Αυγενάκηγια την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά, απαντά ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Π. Κουρουμπλής.

 

Στην ερώτησή του (αρ. πρωτ. 4061/05-03-2018) ο κ. Λ. Αυγενάκηςείχε επισημάνει ότι «…Το κόστος των θαλασσίων συγκοινωνιών στη χώρα μας υπολογίζεται περίπου 400% παραπάνω από τις χερσαίες μεταφορές. Η σωστή εφαρμογή του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου στοχεύει να εναρμονίσει το κόστος μετακίνησης προσώπων, αγαθών, πρώτων υλών και υπηρεσιών στα νησιά με το αντίστοιχο κόστος στην ηπειρωτική χώρα. 

Η Κυβέρνηση, πρόσφατα, εξήγγειλε την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τα νησιά του Αιγαίου … Το μεταφορικό ισοδύναμο, στην περίπτωση της χώρας μας, θεσπίστηκε ως αντιστάθμισμα στην αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά, από την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Όπως είναι γνωστό, οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά καταργήθηκαν από 01/01/2018 σε 27 νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και της Δωδεκανήσου….

Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός, υπηρετεί σκοπιμότητες προεκλογικού χαρακτήρα και προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά. Το ποσό των 50 εκ. ευρώ δεν καλύπτει το κόστος, αφού μετριοπαθείς υπολογισμοί που έχουν γίνει, υπολογίζουν πως το κόστος από την πλήρη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου θα είναι πολλαπλάσιο. … Σε κάθε περίπτωση, δεν αποτελεί υπεύθυνο μέτρο που αντιμετωπίζει τα χρόνια και εγγενή προβλήματα που συνεπάγεται η νησιωτικότητα, αφού θα υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια στη χορήγηση του ισοδυνάμου, θα αφορά νησιά κάτω των 3.000 ή των 1.000 κατοίκων και θα χορηγηθεί από το Π.Δ.Ε., χωρίς να έχει γίνει καμία πρόβλεψη σε αυτό. Δυστυχώς, το μεταφορικό ισοδύναμο της Κυβέρνησης δεν συνιστά αναπτυξιακό εργαλείο που αντισταθμίζει το απωλεσθέν μειωμένο Φ.Π.Α.».

 

Με την κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο κ. Αυγενάκης είχε θέσει τα εξής ερωτήματα: 

«1.Πότε προβλέπεται να ξεκινήσει η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου; Υπάρχει βούληση να υιοθετηθεί ένα πιο αποτελεσματικό μέσο εφαρμογής του, που να αντιμετωπίζει ουσιαστικά το πρόβλημα του κόστους των θαλασσίων μεταφορών; 

2. Ποιος ο προγραμματισμός για την ανακούφιση των κατοίκων των νησιών από την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ και για την αντιμετώπιση των θεμάτων που συνεπάγεται η νησιωτικότητα;».  

 

Στην απάντησή του (αρ. πρωτ. 1500.1/23457/2018/114/27-03-2018) ο Υπουργός κ. Π. Κουρουμπλήςαναφέρει ότι «…Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου εντάσσεται στο πλαίσιο των πολυεπίπεδων νησιωτικών πολιτικών που εφαρμόζει η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Για πρώτη φορά, το μεταφορικό ισοδύναμο, στην πιλοτική του μορφή, θα εφαρμοστεί τον Ιούλιο του 2018. Από 1/1/19 το μέτρο θα εφαρμοστεί καθολικά. Για την ανάγκη χρηματοδότησης του εν λόγω μέτρου θα χρησιμοποιηθούν πόροι από το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.). Παράλληλα, όμως, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει εκκινήσει ενέργειες για την αναζήτηση επικουρικών χρηματοδοτήσεων από Ευρωπαϊκά Προγράμματα, που εφόσον ευοδωθούν, θα ενισχύσουν το συνολικό προϋπολογισμό του μέτρου.

 

… Σκοπός είναι η εναρμόνιση του κόστους εισιτηρίου για τη μεταφορά των επιβατών και εμπορευμάτων, από και προς τα νησιά, παίρνοντας ως βάση το κόστος των χερσαίων μεταφορών. Πάνω σε αυτή τη διαφορά θα δοθεί μια επιδότηση πρώτον στο εισιτήριο του νησιώτη και δεύτερον στο κόστος που δαπανάται για τη μεταφορά των προϊόντων.

…Όλες οι προτάσεις για το μεταφορικό ισοδύναμο θα αποτελέσουν αντικείμενο διαβούλευσης με τους τοπικούς φορείς των νησιών και τις τοπικές κοινωνίες. Τέλος, επισημαίνεται ότι στη νομοθετική πρωτοβουλία που θα θεσμοθετήσει το μεταφορικό ισοδύναμο και θα το εντάξει στην καθημερινή ζωή των νησιωτών, θα ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για την προώθηση ρυθμίσεων που θα λειτουργήσουν ως δικλείδες ασφαλείας για τη δημιουργία μόνιμων δομών ελέγχου ως προς την πραγματική μείωση των τιμών στα νησιά».

 

Από το προαναφερόμενο έγγραφο προκύπτει ότι δεν υπάρχει ακόμη σαφές πλαίσιο για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου. Επίσης, δεν έχει, μέχρι στιγμής, υπάρξει δέσμευση πόρων στο ΠΔΕ, ώστε να καλυφθεί το κόστος εφαρμογής του εν λόγω μέτρου, ούτε έχουν εξευρεθεί πόροι χρηματοδότησής του από κάποια άλλη πηγή. 

  

Ο κ. Αυγενάκης, σε συνέχεια της προαναφερόμενης απάντησης του κ. Κουρουμπλή, δήλωσε «Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στον τομέα των θαλασσίων μεταφορών αποτελεί μία από αποτελεσματικές μεθόδους που έχει εισάγει η ΕΕ για την εναρμόνιση του κόστους μεταφοράς μεταξύ των θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών και τον καθορισμό της τιμής του εισιτηρίου των μεταφορών αυτώνΔυστυχώς, η Κυβέρνηση το αντιμετωπίζει με προχειρότητα και για να καλύψει επικοινωνιακά την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά. H εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, όπως ανακοινώθηκε από την Κυβέρνηση, αποτελεί άλλη μία παγίδα για τους κατοίκους των νησιών». 

 

Επισυνάπτεται η απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Print
Δημοσίευση: Απρ 2, 2018,
Κατηγορίες: Δελτία Τύπου,
Ετικέτες:

«Ιανουάριος 2020»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Αρχείο

Νέα Δημοκρατία Βουλή των Ελλήνων European Parliament Drive Safe Crete European Parliament Ίδρυμα Καραμανλής
Background Color:
 
Background Pattern:
                               
Reset